Spin - Małopolskie Centra Tranferu Wiedzy

Projekt SPIN wspiera branżę kreatywną w czasie epidemii

Agencje eventowe, hotele, restauracje, operatorzy atrakcji turystycznych oraz inne firmy z branży przemysłów kreatywnych i czasu wolnego najbardziej odczuwają skutki pandemii COVID-19. Przetrwać obecną sytuację i szukać dróg rozwoju pomaga im Centrum Transferu Wiedzy Fundacji Polish Heritage.

 

Z wyspecjalizowanych usług doradczych Centrum Transferu Wiedzy przy Fundacji Polish Heritage skorzystać mogą przedsiębiorstwa różnych branż poszukujące wsparcia w rozwoju produktów i usług związanych z kreatywnością, czasem wolnym, a także przedsiębiorcy poszukujący wsparcia w promocji i marketingu. Usługi kierowane są do małopolskich mikro, małych i średnich przedsiębiorców w szczególności do artystów, rzemieślników, twórców rękodzieła, lokalnych producentów pamiątek, zabawek, gadżetów, projektantów, architektów, konserwatorów zabytków, hoteli, restauracji, przewodników, operatorów atrakcji turystycznych, edukatorów, firm eventowych, obsługi widza, scenotechniki. Udzielone wsparcie zostanie sfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach pomocy de minimis. Przedsiębiorcy zapłacą jedynie równowartość 23% VAT ceny usługi.

Przemysły kreatywne i czasu wolnego to jedna z inteligentnych specjalizacji Województwa Małopolskiego, które chcemy wspierać i rozwijać w sposób szczególny. Bardzo nam zależy, żeby firmy z branży kreatywnej nie tylko przetrwały obecną trudną dla nich sytuację, ale żeby nadal się rozwijały. Zachęcam przedsiębiorców, żeby się nie poddawali i spróbowali poszukać nowych możliwości świadczenia usług w oparciu o posiadany potencjał i doświadczenie. W ich odnalezieniu pomogą eksperci Centrum Transferu Wiedzy Fundacji Polish Heritage działającego w ramach projektu SPIN - mówi Witold Kozłowski, Marszałek Województwa Małopolskiego.

Usługi dla firm są szyte na miarę i dostosowane do konkretnej sytuacji przedsiębiorstwa. Firmy, które mają pomysł na przebranżowienie, mogą skorzystać z wsparcia doradczego, w ramach którego otrzymają przykładowo analizę konkurencyjności, analizę SWOT, analizę popytu, badania jakościowe i ilościowe, segmentację rynku. Przedsiębiorcy, którzy nadal chcą działać w swojej branży, ale szukają nowych możliwości dotarcia do klientów i rynków docelowych mogą liczyć na analizę dobrych praktyk, analizę ryzyka, opracowanie analiz finansowych, badania popytu, jakościowe i ilościowe badania rynku, badanie satysfakcji klienta. Centrum Transferu Wiedzy może także zaoferować przedsiębiorcy wsparcie w budowaniu strategii rozwoju: wsparcie w rozwoju technologii, narzędzi promocji w Internecie, w tym w mediach społecznościowych, rozwój narzędzi IT.

Widzimy, że firmy eventowe są otwarte na nowe możliwości, elastycznie reagują na bieżącą sytuację. Zgłosiła się do nas np. firma eventowa, która potrzebowała pomocy w przebranżowieniu się w kierunku produkcji designerskich dodatków do wnętrz. Widocznym trendem jest także wzmożone zainteresowanie firm promocją działalności online - budowaniem strategii obecności w sieci, poszukiwaniem dobrych praktyk w tym zakresie, rozwojem sprzedaży online. Udzieliliśmy wsparcia np. dla hotelu butikowego w zakresie budowania obecności oferty hotelu w mediach społecznościowych i pozyskania klientów na czas po pandemii – przeprowadziliśmy badania rynku, analizę międzynarodowych dobrych praktyk, udzieliliśmy doradztwa technologicznego w zakresie narzędzi social media – mówi Dagmara Wodnicka z Centrum Transferu Wiedzy przy Fundacji Polish Heritage.

SPIN Małopolskie Centra Transferu Wiedzy

ul. Wielicka 72a, Kraków, 1 piętro, Pok. 113

Tel.: 12 29 90 675 lub 12 29 90 662

 

logotypy unijne